Afvallen met shakes


Donderdag, 14 December 2017


Afvallen met shakes kan een goede eerste stap zijn richting een slanker leven. Afvallen is niet makkelijk en daarom is het fijn wanneer je gebruik kunt maken van hulpmiddelen zoals shakes.

buikvet

Afvallen met shakes door lagere calorie-inname

Snel afvallen draait in feite om een gezonde energiebalans. Minder calorieën eten ten opzichte van de hoeveelheid die je gebruikt. Door een calorietekort moet het lichaam op zoek naar een alternatieve bron van energie.

Een van deze alternatieve bronnen is vet. Door vet te verbranden komt energie vrij. Dit is precies wat je wilt.

Een andere alternatieve bron van energie is spiermassa. Door spiermassa te verbranden komt energie vrij. Dit is nu juist niet wat je wilt. Spieren zijn gezond en zorgen voor calorieverbranding ook wanneer je lichaam rust. Spiermassa wil je daarom zo veel mogelijk in stand houden.

Afvallen met shakes heeft als grote voordeel dat een calorietekort eenvoudig te realiseren is. Daarnaast beschermen de eiwitten in de shakes de spiermassa. Dit betekent dat je door afvallen met shakes vet verbrandt en geen spiermassa.

De juiste shake kiezen; let op prijs en samenstelling

Er zijn veel soorten shakes verkrijgbaar. Van goedkoop tot duur en van gezond tot ongezond. Goed opletten is daarom zeker noodzakelijk. Maak een vergelijking voordat je aan een shake gaat beginnen.

Een goede vergelijking van de meest bekende soorten shakes vind je op goedkoopsnelafvallen.nl. Het artikel over afvallen doormiddel van shakes geeft een goed inzicht in de prijs en kwaliteitsverhouding tussen verschillende shakesoorten.

Wat betreft kwaliteit zit er veel verschil tussen shakes wat betreft de hoeveelheid suikers dat is toegevoegd. Zoals steeds meer duidelijk wordt op basis van wetenschappelijke onderzoeken is suiker slecht voor ons lichaam. Kleine hoeveelheden suiker kan geen kwaad maar langdurig te veel suiker eten brengt de nodige gezondheidsrisico’s met zich mee.

Verder is er een groot verschil in aantal calorieën per shake. Bepaal voor jezelf hoeveel calorieën je per dag wilt minderen. De shakes bevatten een vooraf bekende en vaste hoeveelheid calorieën. Daarmee is het vrij eenvoudig om te bepalen hoeveel calorieën je dan nog uit andere voeding zult moeten halen. Klik hier om alle verschillende soorten shakes met elkaar te vergelijken.

Voorkom een crash dieet

Een crash dieet betekent dat je minder dan 1.000 calorieen per dag eet. Voor de meeste mensen betekent dit dat je slechts de helft aan calorieen binnenkrijgt in vergelijking tot wat jouw lichaam verbruikt. Dit is niet aan te raden omdat je lichaam dan als het ware in de spaarstand schiet.

Het heeft negatieve gevolgen voor je stofwisseling. Eet je weer normaal dan is de kan groot dat de kilo’s er weer snel bijkomen. Dit effect staat beter bekend onder de noemer “jojo-effect”.

Wil je snel afvallen besef dan goed dat dit vaak een gedragsverandering vergt. Verandering van eet- en leefpatronen is niet makkelijk. Wil je afvallen met shakes kies dan wel voor een shakedieet met (online) begeleiding. De betere shake diëten zoals het Vitadis shake dieet bieden dit aan.

Begeleiding is natuurlijk niet verplicht maar wel optioneel. Tijdens het proces van afvallen ontstaan er altijd moeilijke momenten of zelfs perioden. Je ziet het even niet meer zitten en vervalt in oud gedrag. Juist bij dit soort momenten is begeleiding cruciaal.


Voeding is belangrijker dan sport.

Wanneer je wilt afvallen is het belangrijker dat je je voedingspatroon aanpast, dan dat je gaat sporten. Met een combinatie van beide, boek je het snelste resultaat. Maar wees niet bang, als je niet kunt of wilt sporten is het veel belangrijk om op je voeding te letten. Je kunt namelijk wel afvallen door gezond te eten en niet te sporten, maar nauwelijks afvallen door niet op je voeding te letten en wel te sporten. Het is dus belangrijk om jezelf te realiseren dat het veranderen van je eetpatroon belangrijker is. Daarnaast kun je nog kijken of je kunt gaan sporten of dagelijks wat extra beweging te krijgen door te fietsen in plaats van de auto te nemen of na het eten lekker te wandelen bijvoorbeeld.

Vermijd crashdiëten

Een crash dieet is een dieet waarbij je erg weinig calorieën binnenkrijgt, hierdoor krijg je niet alle voedingsstoffen binnen die je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam. Volg alleen een crahs dieet als je slechts een paar kilo wilt kwijt raken in een korte periode, maar houdt er altijd rekening mee dat het er net zo snel weer aankomt, het is dus slechts een tijdelijke oplossing. Na het crash dieet zul je namelijk al snel weer aankomen, dit is het bekende jojo-effect. Daarnaast verlies je ook veel vocht en spieren, terwijl je juist vet wilt verliezen. Een crashdieet volgen is dus geen gezonde en verstandige keuze.

Drink een glas water voor iedere maaltijd

Mensen halen wel eens honger en dorst gevoelens door elkaar. Wanneer je merkt dat je honger hebt, kun je het beste eerst een glas water drinken, soms stilt dit de honger omdat je eigenlijk behoefte had aan drinken. Wanneer je toch nog honger hebt heeft het ook nog een ander voordeel. Je maag zit namelijk al een stuk voller, dus als je daarna nog gaat eten, heb je sneller een vol gevoel en zal je dus minder eten, waardoor je minder calorieën binnenkrijgt. Win-win situatie, want het is natuurlijk erg gezond voor je lijf om voldoende water binnen te krijgen, zeker als je wilt afvallen!

Een goede voorbereiding.

Zorg voor een goede voorbereiding, weeg jezelf iedere keer op dezelfde weegschaal op dezelfde dag en tijdstip en schrijf het resultaat op. Bereken je BMI en schrijf dit ook ieder weegmoment op. Meet ook je heup-, buik-, bovenbeen- en armomtrek en noteer dit iedere keer als je een weegmoment hebt. Op deze manier kun je goed bijhouden of je afvalt en progressie maakt. Het is belangrijk dat je niet alleen maar op de weegschaal staan. Wanneer je ook sport, kan het zo zijn dat je denkt dat je niet afvalt. Het tegendeel is waar, je vetpercentage daalt vaak, maar je spiermassa gaat omhoog. Spieren wegen meer dan vet, dus dan lijk je zwaarder terwijl je vetpercentage juist naar beneden is gegaan.