Bespaar makkelijk geld met deze 5 tips


Maandag, 12 November 2018


Goedkoper boodschappen doen

Je dagelijkse boodschappen die je bij de supermarkt doet, maar bijvoorbeeld ook schoonmaakmiddelen en kleding zijn dingen waar je geld op kunt besparen. Veel kun je bijvoorbeeld tweedehands kopen. Tweedehands kleding maar ook tweedehandsmeubels zijn vaak tegen een leuke prijs te kopen via een site als Marktplaats of via een kringloopwinkel. Nieuwe meubels kunnen namelijk flink in de kosten lopen. Tweedehands kleding ziet er altijd nog prima uit. Niemand die het ziet. Voor de boodschappen in de supermarkt kun je op zoek gaan naar de goedkoopste producten, deze staan meestal onderin het schap. Je kunt ook de folders in de gaten houden voor aanbiedingen want die hebben supermarkten natuurlijk voldoende.

Gebruik minder schoonmaakmiddelen

Je kunt tegenwoordig enorm veel verschillende soorten schoonmaakmiddelen kopen, maar met een fles schoonmaakazijn en een pot groene zeep kun je eigenlijk alles in je huis schoonmaken en opfrissen. Beide producten zijn goedkoop, natuurlijk en andere schoonmaakmiddelen heb je niet meer nodig. Met groene zeep kun je mooi je huis opfrissen en ontvetten door er een sopje van te maken. Schoonmaakazijn werkt bijvoorbeeld dan weer perfect om te ontkalken.

Kijk kritisch naar je abonnementen

Je kunt een hoop geld besparen als je eens goed kijkt naar alle abonnementen die je hebt. Je denkt dan misschien als eerst aan je telefoonabonnement, maar over abonnementen vallen ook internet, tv, tijdschriften en een loterij. Als je bijvoorbeeld een los abonnement hebt voor internet en tv kun je meestal beter een alles in 1 pakket afnemen bij een aanbieder. Dat scheelt enorm in de maandelijkse kosten. Je kunt ook kijken of er abonnementen zijn waar je ook prima zonder kan. Als je een tijdschrift of krant weinig leest kun je beter het abonnement opzeggen. Ook een abonnement op een loterij kan een flinke kostenpost per maand zijn, terwijl de kans dat je iets wint heel klein is.

zalm toast

Vergelijk verzekeringen

In december ontkom je niet aan alle reclames van zorgverzekeraars. Ze willen natuurlijk graag dat je naar hun overstapt. Het komt misschien heel irritant over, maar overstappen van zorgverzekering kan soms flink schelen in de premie die je per maand betaald. Neem dus zeker de tijd om verzekeringen te vergelijken want het scheelt je al snel meer dan 10 euro per maand. Overstappen is heel eenvoudig, je nieuwe zorgverzekeraar zorgt altijd dat je oude zorgverzekering wordt opgezegd. Het loont ook om andere verzekeringen te vergelijken zoals een inboedelverzekering en een autoverzekering. Vergelijken kan tegenwoordig heel makkelijk op verschillende vergelijkingssites.

Breng je energierekening omlaag

Door je gebruik van gas en elektra terug te brengen, bespaar je flink op je energierekening. Zorgt er voor dat je apparaten die je niet gebruikt uit zet. Laat je tv dus niet meer op stand-by staan en doe het licht uit in ruimtes waar je niet bent. De kachel een graadje lager zetten en warmere kleding aantrekken is een veel gehoorde tip, maar het werkt echt! Het lijken maar kleine dingen, maar als je het allemaal bij elkaar optelt, is de kans groot dat je aan het einde van het jaar een mooi bedrag terug krijgt van je energieleverancier.


Voeding is belangrijker dan sport.

Wanneer je wilt afvallen is het belangrijker dat je je voedingspatroon aanpast, dan dat je gaat sporten. Met een combinatie van beide, boek je het snelste resultaat. Maar wees niet bang, als je niet kunt of wilt sporten is het veel belangrijk om op je voeding te letten. Je kunt namelijk wel afvallen door gezond te eten en niet te sporten, maar nauwelijks afvallen door niet op je voeding te letten en wel te sporten. Het is dus belangrijk om jezelf te realiseren dat het veranderen van je eetpatroon belangrijker is. Daarnaast kun je nog kijken of je kunt gaan sporten of dagelijks wat extra beweging te krijgen door te fietsen in plaats van de auto te nemen of na het eten lekker te wandelen bijvoorbeeld.

Vermijd crashdiëten

Een crash dieet is een dieet waarbij je erg weinig calorieën binnenkrijgt, hierdoor krijg je niet alle voedingsstoffen binnen die je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam. Volg alleen een crahs dieet als je slechts een paar kilo wilt kwijt raken in een korte periode, maar houdt er altijd rekening mee dat het er net zo snel weer aankomt, het is dus slechts een tijdelijke oplossing. Na het crash dieet zul je namelijk al snel weer aankomen, dit is het bekende jojo-effect. Daarnaast verlies je ook veel vocht en spieren, terwijl je juist vet wilt verliezen. Een crashdieet volgen is dus geen gezonde en verstandige keuze.

Drink een glas water voor iedere maaltijd

Mensen halen wel eens honger en dorst gevoelens door elkaar. Wanneer je merkt dat je honger hebt, kun je het beste eerst een glas water drinken, soms stilt dit de honger omdat je eigenlijk behoefte had aan drinken. Wanneer je toch nog honger hebt heeft het ook nog een ander voordeel. Je maag zit namelijk al een stuk voller, dus als je daarna nog gaat eten, heb je sneller een vol gevoel en zal je dus minder eten, waardoor je minder calorieën binnenkrijgt. Win-win situatie, want het is natuurlijk erg gezond voor je lijf om voldoende water binnen te krijgen, zeker als je wilt afvallen!

Een goede voorbereiding.

Zorg voor een goede voorbereiding, weeg jezelf iedere keer op dezelfde weegschaal op dezelfde dag en tijdstip en schrijf het resultaat op. Bereken je BMI en schrijf dit ook ieder weegmoment op. Meet ook je heup-, buik-, bovenbeen- en armomtrek en noteer dit iedere keer als je een weegmoment hebt. Op deze manier kun je goed bijhouden of je afvalt en progressie maakt. Het is belangrijk dat je niet alleen maar op de weegschaal staan. Wanneer je ook sport, kan het zo zijn dat je denkt dat je niet afvalt. Het tegendeel is waar, je vetpercentage daalt vaak, maar je spiermassa gaat omhoog. Spieren wegen meer dan vet, dus dan lijk je zwaarder terwijl je vetpercentage juist naar beneden is gegaan.