De beste sportschoenen voor in de gym


Zaterdag, 26 Mei 2018


Fitness en gezondheid is voor velen een belangrijk onderdeel van hun leven. We besteden nu ook veel tijd in de sportschool. Net als bij iedere klus, is het belangrijk de juiste gereedschappen te gebruiken om zo effectief mogelijk je doelen te bereiken. Soms zijn de juiste schoenen alles wat je nodig hebt voor een magische workout die je dan verder motiveert. Het liefst schoenen uit een sneakers sale.

Een bezoek naar de sportschool is voor veel mensen een combinatie van verschillende sportsoorten met verschillende behoeftes. Een paar minuten op de loopband, daarna aan de gewichten en misschien wat aerobics of calisthenics er achteraan plakken. In de sportschool kom je in aanraking met verschillende disciplines, daarom is het ook belangrijk dat we schoenen hebben net zo veelzijdig zijn als je workouts. Een sportsoort waar je van alles een beetje doet is cross-fit.


sportschoenen

Wat maken de cross-fit schoenen zo geschikt?

Crossfit schoenen zijn op de juiste plekken zacht en op de juiste plekken stevig. Voor het hardlopen heb je een beetje demping in de binnenzool nodig. Het zijn geen schoenen waar je een marathon in kunt lopen, maar het is genoeg comfort voor de minuten op de loopband.

De verstevigde zijkanten zorgen ervoor dat je voeten niet te veel in de breedte verschuiven, en houden alles netjes op hun plek. Samen met de vlakke onderkant zorgt het ervoor dat je juiste houding en gewichtsverdeling hebt bij het gewichtheffen.

Voor calisthenics en aerobics zijn deze schoenen ook geschikt door de verstevigde neus. Ook buigen de schoenen op de juiste plek. Het is natuurlijk belangrijk dat je de passende maat hebt. Zonder de juiste maat heb je niets aan de voordelen.

Om je op weg te helpen hebben we de top 3 dames crossfit schoenen van dit moment op een rij gezet.

Nike Metcon 4

Deze super stijlvolle Nike sportschoen is de vernieuwing van de Metcon 3. Technisch zijn er wat dingen aangepast maar gelukkig is de styling grotendeels onveranderd gebleven. Deze zijn al met korting te verkrijgen, dus hou de Nike sale in de gaten..

Reebok Crossfit nano 8

Reebok heeft een jaarlijks cross-fit games, dat betekent dat Reebok ook alle kennis in huis heeft om de beste schoenen te maken voor cross-fit topsporters. Smaak is dan weer wat anders.

Inov-8

Dit merk houdt zich alleen bezig met sportschoenen, hun schoenen zal je ook grotendeels alleen aan de voeten van sporters zien. De focus van het merk is ook terug te zien in hun sportschoenen.

Alle 3 de schoenen zijn topkeuzes voor de je Gym behoeftes. Je kunt met deze schoenen alles aanpakken. Het komt er alleen nog op neer welke paar het beste bij je gym-outfit past.


Voeding is belangrijker dan sport.

Wanneer je wilt afvallen is het belangrijker dat je je voedingspatroon aanpast, dan dat je gaat sporten. Met een combinatie van beide, boek je het snelste resultaat. Maar wees niet bang, als je niet kunt of wilt sporten is het veel belangrijk om op je voeding te letten. Je kunt namelijk wel afvallen door gezond te eten en niet te sporten, maar nauwelijks afvallen door niet op je voeding te letten en wel te sporten. Het is dus belangrijk om jezelf te realiseren dat het veranderen van je eetpatroon belangrijker is. Daarnaast kun je nog kijken of je kunt gaan sporten of dagelijks wat extra beweging te krijgen door te fietsen in plaats van de auto te nemen of na het eten lekker te wandelen bijvoorbeeld.

Vermijd crashdiëten

Een crash dieet is een dieet waarbij je erg weinig calorieën binnenkrijgt, hierdoor krijg je niet alle voedingsstoffen binnen die je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam. Volg alleen een crahs dieet als je slechts een paar kilo wilt kwijt raken in een korte periode, maar houdt er altijd rekening mee dat het er net zo snel weer aankomt, het is dus slechts een tijdelijke oplossing. Na het crash dieet zul je namelijk al snel weer aankomen, dit is het bekende jojo-effect. Daarnaast verlies je ook veel vocht en spieren, terwijl je juist vet wilt verliezen. Een crashdieet volgen is dus geen gezonde en verstandige keuze.

Drink een glas water voor iedere maaltijd

Mensen halen wel eens honger en dorst gevoelens door elkaar. Wanneer je merkt dat je honger hebt, kun je het beste eerst een glas water drinken, soms stilt dit de honger omdat je eigenlijk behoefte had aan drinken. Wanneer je toch nog honger hebt heeft het ook nog een ander voordeel. Je maag zit namelijk al een stuk voller, dus als je daarna nog gaat eten, heb je sneller een vol gevoel en zal je dus minder eten, waardoor je minder calorieën binnenkrijgt. Win-win situatie, want het is natuurlijk erg gezond voor je lijf om voldoende water binnen te krijgen, zeker als je wilt afvallen!

Een goede voorbereiding.

Zorg voor een goede voorbereiding, weeg jezelf iedere keer op dezelfde weegschaal op dezelfde dag en tijdstip en schrijf het resultaat op. Bereken je BMI en schrijf dit ook ieder weegmoment op. Meet ook je heup-, buik-, bovenbeen- en armomtrek en noteer dit iedere keer als je een weegmoment hebt. Op deze manier kun je goed bijhouden of je afvalt en progressie maakt. Het is belangrijk dat je niet alleen maar op de weegschaal staan. Wanneer je ook sport, kan het zo zijn dat je denkt dat je niet afvalt. Het tegendeel is waar, je vetpercentage daalt vaak, maar je spiermassa gaat omhoog. Spieren wegen meer dan vet, dus dan lijk je zwaarder terwijl je vetpercentage juist naar beneden is gegaan.